söndag 21 februari 2010

1/4 tar sig kanske inte in i Indien?

Egentligen så borde jag kaosa just nu.. men jag känner mig lugn. Anna-Maria här, förresten.
Det har just kommit till min uppmärksamhet att det verkar som om jag inte tar mig in till landet Masala&Daal-sås.. Jag har ett visum som är utfärdat före de nya reglerna kom - turistvisum med multi entries som det heter. Men nu hade min mor visst läst att det måste gå två månader mellan att man varit i Indien till att komma in igen.
Jag kom tillbaka från Indien den 10e Januari 2010.
Vi ska fara den 26e Februari 2010.
Två månader = 60 dagar. Det där mellanrummet är inte 60 dagar..

Ha.. ha.. ha.

Jag tänker såhär - det är ingen idé alls att jag krisar, kaosar och oroar mig idag, för det finns ingenting att göra åt saken just nu. Imorgon däremot, då ska samtal ringas till ambassaden. Så, idag äre harmoni som gäller! Väskan ska nog även packas ifall det blir avgång för mig också..

__________________

Igår fick jag även ett samtal från Rotary Piteå, de var så givmilda att de ville lämna ett fint bidrag! Väldigt uppskattat och tacksamt måste jag säga! Så, efter vi (HA! Johanna, Malin & Marielle - och kanske jag..) kommer hem till Sverige så ska våran resa presenteras för dom.

__________________

Imorgon ska även lite shopping göras samt sista rycket med vaccinering för en del av oss. Vi damer ska brumma till storstaden Luleå och se vad vi kan finna för något att ta med till volontärsprojektet; kritor, hopprep, frisbis, pennor.. sånt därna.

__________________

Och det var allt ifrån mig - imorgon lär jag veta hur det blir med mitt Indienresande..

3 kommentarer:

Malin sa...

AAHH!!!! KRIS!!! KATASTROOF !!!!

Det är några tankar i mitt huvud just nu! MEEN.... Jag tror inte det är något problem, jag menar, du har ju en sån där stämpel i passet.. Står det i passet när du var där senast eller?? :O
IIIIHHH!!!!

Anna-Maria Alakangas sa...

Haha, vatusan! Jag känner mig dock kolugn.. he lööös säää!
Ska pingla indiska ambassaden i sverige imorgon och höra what's up..
Och jo, det står i passet när jag var där senast.. :(

Marielle sa...

Shit!