söndag 28 februari 2010

Framme!

Nu har vi anlant till Sikar, campen.
Forra dygnet spenderade vi i New Delhi pa ett hotel. Helt okej.
Det ar svinit varmt har, jag smalter snart bort, svetten lackar bara man ror en fena. Men det ar en vane sak,hoppas jag. Resan tog ca. 17 timmar totalt. Och trafiken har ar inte att leka med, finns liksom ingen fartgrans. Bara att aka bil ar ett aventyr. Jag, Johanna och Malin bor i samma rum, kanns bra. Men vi saknar Anna-Maria, vi kanner oss inte complete. Det fjarde elementat saknas. Det ar ganska manga svenskar har, en fran Kanada, en fran Tyskland och en fran Danmark. Jag testade prata lite danska med henne, hon tyckte jag hade ett bra uttal, sjysst!;)

Just nu sitter Malin och laser nan svensk skvallerblaska och Johanna kollar pa mig:)

Nu ska vi chilla, det pagar en colorfestival har, sa alla har typ stangt. Och jag MASTE vaxla pengar. Huummm..... Ajja det loser sig.

6 kommentarer:

Anna-Maria Alakangas sa...

ÅH! ni lever! :D haha, lägg av det där med svett som lackar i värmen, här fryser tår bort och snön yr ner så mycket att vilken söderlänning som helst skulle få panik! Himlarns kul med volontärer från annat håll också! Jo Marielle, kan du kolla om min flygbiljett kommit till din mail och om den har det - kan du skicka den till min mail isåfall? :)
Ta mycket bilder, mys, sköt om er och andaaaas!

Anonym sa...

Haha det är typiskt dig, Marielle ;) inga pengar men det tar du med en klackspark! Det är tur att du har de andra med dig ;) Aja baja Malin, är det inte dags att byta ut den svenska blaskan mot en indisk? ;)
Härligt med festival! Se till nu att dansa loss tjejer!
MÅNGA KRAMAR
//Susssssaaaaannnnnaaaaaaa

ingvar sa...

Hej Johanna o ni andra.
Mamma här, skönt att höra att allt gick bra. Blir nog svettigt ni får lägga in en lägre växel.Kommer just från Älvsbyn,firat Filips 16 årsdag,hurrade och Marie höll ett tal t.o.m till sin kloka lillebror. Skriv ofta, vi vill veta vad ni gör.

Kramar hemmifrån.

Unknown sa...

Jippi!
Vi saknade dej här hemma Johanna när vi åt go fika och firade Filip.
Hoppas att du har det bra där borta.
Äntligen en Domander som har hoppat ur boet med ett riktigt kliv.
Vi tänker på dej!

Kramar från bäst syskonen <3lee

Moa sa...

Härligt att ni kommit fram och mår bra! :) Och klaga inte på värmen hörrni..

Åse sa...

Vi klarade iaf 3dagar utan pengar på buller så nåra dar till utan pengar klarar du gellan;)Be happy över värmen,för även i småland äre fan iskallt.Hare bäst allihopa!