tisdag 16 februari 2010

En tidning, en mor & en tom väska.

Med trötta steg så hasade jag mig nerför trappan imorse, 05.57. Mötte min kära mor - jag tror inte ens att hon sa godmorgon utan utbrast bara "Jag ska hämta tidningen!", drog på sig skorna, den tjocka jackan och susade iväg som en pil ut i den norrländska natten (eller morgonen.. I Spaninen är det morgon till klockan 14.00 fick jag lära mig förra veckan.).
Jag satte igång vattenkokaren med siktet inställt på k-a-f-f-e.
Framför min nos så dimper det välbekanta typsnittet ner - PiteåTidningen hade kommit fram till casa Alakangasa även denna morgon! Jag fick börja morgonen med att titta på några välbekanta ansikten som i vanliga fall brukar skratta och leva rövare - väldigt fascinerande att se dom tysta och stilla för en gångs skull! ;)
Klicka här för att läsa reportaget som Therese Hedman skrivit. Hon intervjuade även våra volontärer som är på besök från Honduras och Colombia, den intervjun hittar du här.

Min tidigare nämnd kära mor frågade mig idag hur det gick med packningen. Att hon började få lite panik och att hon kände sig stressad. Jag misstänkte ugglor i mossen och frågade om hon läst våran blogg under dagen - särskilt Malins inlägg. "Ja..". Så, nu ska jag bli inspirerad av Malins planering och börja packa, fixa, trixa och bli redo för Indien! Denna tomma nästintill ekande väska ska packas likt kön utanför Elgiganten när annandags-rean vankar, lika full som en trast! Min väska ska krylla av saker - nödvändiga som onödvändiga, den ska packas!
..fast inte idag..

2 kommentarer:

Malin sa...

Haha, jag gillar det!

Helen sa...

vädret se underbart ut ;D resan är jag avundsjuk på ;D så himla kul! :)