lördag 24 april 2010

Delhi igen

Kanns som om det var ett tag sen jag skriv sist, tiden har flugit forbi sa fort. Nu ar vi i Delhi sista anhalten innan avresan mot Skandinavien.

Sista dagen i Kochi var as grym vi gled bara omkring, tog en kopp kaffe, jag och Johanna var pa ett Ayurveda center. Vi hade planerat sen langt innan att vi skulle gora nan slags kroppsbehandling pa ett Ayurveda center, och det gjorde vi. Inte en endaste trad pa kroppen och en massa olja slutade det med.

Ett perfekt avslut pa vistelsen i den pittoreska smastaden.

Nu ar vi i Delhi, kom hit igar kvall. En halvsunkig middag, sjysst! Lite smastrosande pa gatorna.
Pa vagen hem till hotellet var det festligheter pa gang i en lokal. Jag kunde inte halla mig, var tvungen att ga fram och fraga vad det var de firade.

En man med guldfarg i panna sa, Vi firar var Gud Hare Krishna, vi haller en stor festmaltid har i hans ara, ni ar mycket valkomna in och delta.
Jag kannde ett rus i hela kroppen, fan klart vi ska kolla in laget, hur ofta blir man inbjuden pa natt sant har. Jag gjorde en gest at mina vanner men ingen var direkt sugen, och jag ville inte joina sjalv. Sa jag tackade vanligt nej, och vi gick vidare. Han (antar att det var deras ledare) var mycket forstaende och sa vi syns nog snart igen.

Idag har vi inte gjort sa mycket haft sovmorgon, hangt pa Coffee day, lirat lite kort.
Vi har inga bestamda plander for ikvall, sweet!

Nu ska vi borja bege oss mot hotellet, tror jag.

Tja tja!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var nog smart av er att inte gå på Hare Krishnas fest... De har gjort en del bra men även en massa dåligt, skulle säga att det är en sekt man ska hålla sig långt borta ifrån. Inte minst på grund av hur de har behandlat barn.