måndag 12 april 2010

Mumbai + Goa!!

Hallaaaa!! Det var ett tag sen jag skrev har! Men vi har haft fullt upp!
Nu ar vi ala fyra tjejer samlade i Goa!!

Men jag tankte borja att skriva lite om Mumbai, dar jag och Mariele var i fem dagar. Vi bodde pa ett ganska skabbigt, men billigt hotell, men laget var perfekt, mitt i stadsdelen Colaba, nara The Gateway of India och den stora shoppiggatan!! Vi spenderade dagarna med att ga omrking i Mumbai, shoppa, ata god mat pa goda restauranger, se pa bio och sa gjorde vi nagra utflykter..

Pa tisdagen for vi till Elephant Island som ar en o dar det finns stora grottor med gudabilder som ar uthuggna ur klippan av berget. Grottorna ar fran 600-talet, det var en spannande upplevelse. Forst akte vi bat fran hamnen och sen blev vi guidade i grottorna och sag alla statyer och bilder pa vaggarna..

Onsdagen for vi till det stora, kanda tvattstallet Dobhi Ghat dar hundratals manniskor tvattar klader, lakan och annat varje dag.. Det var coolt att ga omkring dar och se manniskorna som hade sma tvattbas sla tvatten ren, och det hangde hundratals tvattlinor med tvatt overallt!!

De andra dagarna har vi mest gatt omkring och shoppat, sett pa bio och haft det mysigt!!



Marielle shoppar i Mumbai!


Mumbai!


The Gateway of India.


Jag framfor en gudabild i grottorna pa elephant island.


Tvattstallet Dobhi Ghat!!

Pa fredagen tog jag och Marielle taget mot Goa, dar vi pa sondagen motte upp Johanna och Anna-Maria!! Vi bor pa ett hotell nara stranden, det ar sa harligt att bara ga upp pa morgonen, ata frukost och sen ga ner till stranden och bada!! Det ar ganska hoga vagor, men det ar bara kul! Bade jag och Anna-Maria har brannt oss i solen. Och ja mama, jag lovar att jag smorjer in mig med solkram! ;)

Igar at vi pa en jattegod Tibetansk restaurang!! Sa gott med riktig mat, vi blev lite less maten pa volontarcampen, det var for det mesta samma ratter varje dag. Men har far vi valja vad vi vill! Jag at krispiga nudlar med varma gronsaker och sas + pepsi, for ca 20 svenska kronor!! Helt galet sa billigt allting ar!!


Min mat for 100 rs = mindre an 20 kr..


Marielle och jag pa restaurangen.


Johanna och Anna-Maria!!


Stranden i Goa + jordgubbar!!! :)



Nu har jag inte sa mycket mer att skriva.
14 dagar kvar av var resa.. Hoppas ni har det bra dar hemma! Saknar er!!

Puss och kram!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att höra att ni har det bra!Var ju ett tag sen vi hörde från er.Men passa er för undervattenströmmarna i havet!Njut nu de sista veckorna.När åker ni till Kerala? Här hemma tinar det för fullt,men lär dröja innan all snö är borta.Må så gott!/Malins mamma

Anonym sa...

Jag blir så avundsjuk på er men jag unnar er all den avkkoppling ni nu kan få. Bli nu bruna och sköna,fast skön är ni ju redan, men passa er för alla charmörer så ni inte blir bort gifta. Åk till Anjuna på onsdag men glöm ej att pruta! Mor Mari-ann
PS hälsa Anna-Maria att det öppnar en shusibar i Piteå!

Anonym sa...

Hej! Alvsbybor i farten? Vi ar 2 till pa luffen i Kerala. Vi kanner Malins mamma. Har ar det bra men oerthort varmt, men ni ar val vana ;o) Om ni ska till Kochi-bo pa gamla sidan - Fort Kochi och inte i Ernakulam. Vi ar i Varkala just nu. /Goran & Ing-Marie

Moa sa...

Tänkte bara säga att då jag var och handlade för någon dag sedan och skulle köpa te kunde jag inte välja vilken sort jag ville ha. Då började jag tänka på er och så blev det Indian Chai.

Ha det bra! Kramar på er :)