torsdag 22 april 2010

Torsdag i Koshi!

Halloj.

Jag hade tankt ladda upp massa bilder, men det gar inte.. Vi sitter pa internet cafe och datorn har ar lite konstig.. Men men..

I tisdags akte vi pa batutflykt i Backwaters! Vi akte en liten bat genom sma floder i djungeln och sag byar dar manniskorna klattrade i palmer efter kokosnotter, kryddplantage och sa at vi lunch med mat som ar typisk for Kerala.. Sen bytte vi till en storre bat och akte pa en flod, det var riktigt mysigt!

Igar var vi pa en uppvisning i Kathakali-dans! Forst fick vi se nar dansarna sminkade sig och tog pa sig sina masker. Sen dansade de och gjorde speciella rorelser till Kathakali-musik!

Vulkanen pa Island .... Det verkar ju som att det dar askmalnet har blivit lite mindre och att manga flygplatser har borjat oppna igen.. Sa jag hoppas att vi far flyga hem pa mandag, annars kommer jag typ att doda nagon!! Borjar kanna hemlangtan nu nar det bara ar nagra dagar kvar.. men forhoppningsvis ar Arlanda och Kallax oppet..

Na, nu har vi annat att gora! Ska forsoka ladda upp bilder nan annan gang!! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan, Jag har följt denna blogg ända från start och tycker det är väldigt intressant av vad ni upplever. Jag har själv varit många gånger till Indien till Goa och bara älskar landet. Varje gång har jag små jobbat som volontär på ett barnhem i Goa. Jag har funderat på söka till Volontärlinjen i Älvsbyn men skulle gärna vilja ställa lite frågor till någon en av er hur nu upplever utbildningen. min email är : kristinasandstrom@live.se

Tack för svar: Kristina

Anonym sa...

Härligt att ni längtar hem för vi här hemma börjar små längta efter våra döttrar!
Ni verkar ha haft en givande, lärorik och mycket trev resa,snart får man höra om den av er själv.
Ha det jätte skönt de här sista dagarna. Mor mari-ann

Volontar sa...

Svar till Kristina:

Vad kul att du ar intresserad av volontarlinjen! Eftersom vi har ganska fullt upp med resan just nu sa kanske vi kan skicka ett mail nar vi har kommit hem till Sverige?
Du kan aven ta kontakt med Matilda som ar var klassforestandare. Om du letar i nagra av kommentarerna pa bloggen sa hittar du saker hennes mailadress!

Anonym sa...

Nu är ni på väg hem.. klassen ser framemot att få träffa er.
Fundera mer konkret hur ni vill ha den skolgemensamma dagen...
hälningar Maitlda