torsdag 11 mars 2010

Annu en dag i Indien!

Halla, Malin har..
Jag har inte riktigt koll pa vad Marielle och Johanna har skrivit,
och eftersom datorn ar sa seg sa har jag inte tid att kolla efter..
Sa jag kanske skriver samma sak som dom, men det gor val inte
sa mycket.. :)

I helgen var vi i Agra och besokte Taj Mahal. Det var fantastiskt fint!!
Men det var en lang bussresadit, ca 7 timmar. Vi kom fram till Agra lordagkvall och sov pa ett hotell, sen gick vi upp i gryningen pa sondag och besokte Taj Mahal! :)

I veckan har jag jobbat i Banjara Basti som vanligt. Jag jobbar i klass 1 dar dom barn som nastan inte kan nagonting gar..Vi har tranat pa ABC, DEF, raknat lite, farglagt teckningar och sjungit!Varje morgon borjar med att barnen tvattar handerna och ansiktet,sedan ber dom morgonbon och far frukost innan lektionerna borjar.

Nu till helgen ska vi nog till Jaipur och titta pa gamla fort, tempel och shoppa lite. Och sa ska vi nog se pa Bollywood-film! Men helgen efter det blir det kamelsafari!! :)
I veckan har vi ocksa fatt vara klader som vi har bestallt. Forst kopte vi tyg och sen lamnade vi in det hos en skraddare. Sa nu har jag tva set med byxor, troja och sjal! I dag har vi varit en svang i Sikar, staden som vi bor i, och tittat runt lite.Jag kopte en farskpressad ananasjuice pa gatan, och lite godis och kakor. Det ar verkligen mycket trafik overallt, och kor!

Nu ar det Johannas tur vid datorn, sa nu kan jag inte skriva nat mer!!
Hejda!!! Puss och Kram pa alla dar hemma!! <3

2 kommentarer:

Matilda sa...

Hej tjejer! VIll hälsa att vi saknar er hos oss, men ser att ni har ett gott volontärprojekt där ni är.En uppgift som jag vill ge er!FUndera vidare kring orsakerna till att föräldrar kan säga att de inte vill att barnen ska till doktorn/Vaccinera sig? Vad kan finnas som grund, vore intressant att veta.OCh vad tänker ni kring det?
Må väl!/Matilda

stig strömbergsson, skolpräst sa...

Ni skrev att barnen "ber"...
Hur? Till vad? Varför?
Observera och FRÅGA!