onsdag 24 mars 2010

Idag var skolan i Banjara Basti stangd pga unga killar som driver runt och stirrar ut oss och stor barnen. I mandags var stamningen minst sagt hotfull, vid ett tillfalle var vi omringade av ca 100 killar. Anledningen varfor de ar dar ar att de sokt till militaren men inte klarat proven och har nu inget att gora eller nagonstans att ta vagen. Droppen var da jag och marielle fick en sten kastad pa oss da de desperat forsokte fa uppmarksamhet.


Sa i dag var vi pa sightseeing i Sikar istallet, vi besokte ett stiligt mansion och at pa en fin restaurang. Malin var sjuk och hemma. Imorgon ska vi forsoka driva undervisning igen.



For ovrigt ar allt som vanligt. 42 grader varmt, sloa kor, vilda hundar, avgaser blandat med lukten av rokelser och sopor, bucket showers, los mage, chai, ris med gul sas, sota indier och rara barn.
Jag onskar tiden kunde ga saktare och att jag kunde stanna har for alltid..


2 kommentarer:

Linda-Marie sa...

Åh vilka underbara bilder! Har man en gång varit i Indien vill man tillbaka igen, det kan jag intyga. Jobbigt med uppståndelsen kring er.

Unknown sa...

Var försiktiga med folkgrupper! Ju mer folk, ju mindre folkvett!

Jag tar bra hand om pöjk, han puttade till och med ut Stan så han kunde sova under mitt täcke själv i morse.