måndag 8 mars 2010

Hej

Jag har inte haft talamod med den sega uppkopplingen for an nu sa hall tillgodo. Mycket har hunnit handa.. vi har varit till Taj Mahal i helgen det var en 8 timmars resa dit och nastan langre tillbaka men det var helt okej. Sa nu ar det stuket fran listan.

Min halsa ar inte pa topp, har haft magproblem till och fran hela veckan och fatt 50 (overdriver inte) bett pa anklarna under Agra resan. Dar fanns det mygg men inte har pa campen. Ser ganska hemskt ut idag.
Jag trodde inte att jag skulle fastna sa for barnen pa projektet men jag ar helt sald. De ar helt underbara och det vill inget hellre an att kramas. De slanger sig om halsen nar man kommer dit och ropar ens namn da man far. Just nu jobbar jag pa ett halsoprojekt vilket innebar att vi gar runt bland husen/skjulen och informerar om tex. hygien, riskerna med tobak osv. Inte helt riskfritt dock. Jag och Marielle har hunnit bli jagade och nasta illabitna av en hund (sag ut att ha rabies) och dagen efter forfoljda av en man i 2 timmar. Spannade med andra ord.
Sen ar resten av dagarna fyllda med wollybollmatcher, hindi lektioner och yoga i solnedgangen. Vi har de sotaste larnarna man kan tanka sig.

2 kommentarer:

Unknown sa...

WOW! Du verkar ha det jättebra i Indien. Avis är man :) Roligt att du la ut några bilder.
Själv har man det lite jobbigt med all flytt/stress och annat i livet, men man får väl ta en dag i taget.
Vi saknar dej men det förstår du nog.

Ps. Fina klädrom!

Njut nu av varje sekund!
/Maräng

Unknown sa...

Fina bilder! Lägg upp några på de nya kläderna också. Pöjk mår bra, inte så skrikig alls. Jag har haft förkylning/magsjuka i en vecka nu. Blä. Ha kul!