torsdag 25 mars 2010

Bilder!

Idag ar i princip alla volontarer utslagna. Jag och min rumsdam Johanna har letat oss upp till commonroom, suckningar varvas med kanslan av att tusen nalar borras genom magen. Igar hade jag feber men nu ar den nagorlunda nere.
Jag misstanker att denna eviga sjukdom som trallar runt bland alla volontarer beror pa toaletten.. det ar alltid nagra som ar daliga.

Jag och Johanna just nu!


Har kommer aven lite spridda bilder fran min tid hittills.


Utsikt fran ett fort i Jaipur.


Fran samma fort - arkitekturen var blandad mellan hinduism och islam - vanster sida har islams sjarna och hoger sida har hinduismens lotus.


Kossamauuen och ett fort som flyter pa vattnet - det var vi dock inte in i.


Trafiken varvas med bilar, bussar, lastbilar, kameler, mopeder, asnor, cyklar, tuk-tuks.

Kamelsafari.


En liten solnedgang i oknen.


Vi damer igar nar vi var pa en rundtur i Sikar da skolan var stangd.


Malin var sjuk igar och kunde inte folja med pa rundturen men hon fanns med oss anda! ('mali' betyder tradgardsarbetare och ar aven ett kast. Den dar utstyrseln ar tradgardsarbetarens brollopsklader).

Och har kommer lite bilder fran campen!


Vara plastflaskor till hoger och sopgropen till vanster. I den gropen slangs toapapper och sopor fran rummet, allt detta branns sedan.


Jag brukar mingla med en kalv ibland nar jag saknar vara kalvar for mycket!


Lite tvatt som folk hangt upp. Helmys att tvatta for hand faktiskt!

..och avslutningsvis en bild pa vara sota, sooota pojkar!



..och nasta inlagg som jag skriver ska nog vara lite mer filosofiskt om kvinnorollen an om massor med bilder.. vi far se! Ha det superfint allihopa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gör som Andreas gjorde, använd den indiska toaletten!/ Vivi-Ann

Julia Lindgren sa...

Hej kamrater, det är så roligt att läsa er blogg. Ni är otroligt saknade av alla och vi önskar att ni vore på skolan med oss. Jag tycker att ni är mycket starka och gör ett mycket bra arbete. Jag förstår att barnen älskar er, vem skulle inte göra det? Ta vara på den sista tiden i Indien och njut så mycket ni kan. pusskram