måndag 22 mars 2010

Bland sopor, stjarnfall & skratt.

Halloj bloggen!
Nu kommer ett inlagg fran mig – det forsta fran indien, andra gangen jag sitter vid en dator pa 10 dagar. Jag kanner mig stark!

Forst och framst sa kanns det som om jag varit har langre an 10 dagar. Det kanns lite grand som att komma hem, som om den dar lilla biten i hjartat fallit pa plats igen. Fastan det ar valdans varmt..!


Jag hade som egentligen inte nagra storre forestallningar om hur allting skulle vara utan jag har forsokt att ha ett sa oppet sinne som mojligt. Som forestallningarna om barnen i skolan – jag ar sa kar. De forsoker verkligen fastan det ar flugor som susar runt, indiska karlar som stryker forbi i stora gang – och de forsoker verkligen fastan de ar barn – som vilka andra barn som helst.
Vissa dagar har jag kant mig valdigt otillracklig och inte riktigt forstatt mitt syfte som volontar da jag inte pratar hindi, men sen har det kants bra igen.

Det ar fint att ha tjejerna har iallafall, sa valdigt mycket skratt och gladje.

Forutom att tillbringa tid pa skolan sa har vi gjort lite aventyr som tjejerna skrivit om. Kameler, shopping och Jaipur. Jag ar helnojd – fastan jag inte shoppat sa mycket (jag lovar mamma!).
Jag ha raven haft lite otur med det mesta i synnerhet. Antingen sa ar det min allmanna klumpighet eller daliga karma – men I lordags nar vi satt I oknen och filosoferade sa sag jag tva stjarnfall! Under samma kvall! Sa, nu ar jag uppe i 4 sammanlagt.
Lordagen den 20 Mars vande min tur.
Det har jag bestamt!

1 kommentar:

Sara sa...

later fantastiskt! fortsatt sa :) kramar fran oss /sara o henke